Vil du arbejde for mig?

UPDATE: Jeg har fundet en sød og kompetent fyr til at hjælpe mig. Nogle gang går det bare hurtigt. Tak for hjælpen og delingerne.

Om mig / min forretning

Jeg arbejder med det meste inden for e-handel / online markedsføring. Affiliate, linkbuilding, webshops, facebook etc.

Jeg sidder i et kontorfællesskab i Valby som eneste mand i firmaet, men samarbejder med en lang række freelancere, leverandører og samarbejdspartnere.

Jeg er kreativ, god til at få ideer og til at se muligheder og optimere processer. Til gengæld holder jeg ikke fokus på ét projekt mere end 14 dage af gangen, og skal jeg trykke på de samme knapper mere end et par gange i træk har jeg svært ved at få det gjort.

 

Derfor leder jeg nu efter en mand eller kvinde der kan hjælpe mig med at effektuere alle ideerne og projekterne, lave de mere praktiske ting, og generelt set hjælpe mig med at få endnu mere fart over stepperne.

Om jobbet:

  • I bedste Philip-stil er jobbet lidt “vi-tager-det-som-det-kommer”. Det vil sige at du også selv kommer til at være med til at definere hvad dine arbejdsopgaver er (selv om en del af det selvfølgelig er givet på forhånd)
  • Du kommer til at blive min første go-to-guy/girl når der er noget i min online-forretning der skal ordnes.
  • Arbejdstid tager vi lidt som det kommer, men min. 10 timer om ugen. Der er vist opgaver nok til meget mere, og ellers finder vi på nogle nye du synes kunne være sjovt 🙂
  • Arbejdet kan udføres hjemmefra eller fra Frederiksberg / Valby / Sydhavnen alt efter hvad der lige passer.
  • Start når det er muligt

Typiske arbejdsopgaver

Jeg har kigget min to-do igennem og fundet typiske arbejdsopgaver. Nedenstående er eksempler på hvad der er brug for lige nu, men mange af opgaverne kommer løbende igen med nye kunder.

  1. En kunde har bestilt 20 artikler. Gennemgå min liste over sider og find de 20 mest relevante
  2. Gennemgå de her 50 sider og se om der er nogen er dem hvor vi ville kunne få et link
  3. Log ind på de her 100+ sider og skift forfatteren på de seneste indlæg
  4. Lav en liste over webbureauer i Danmark inkl. kontaktoplysninger
  5. Upload de her 50 artikler til de rigtige sider
  6. Oversæt de her 50 ord fordelt på 10 filer via google translate
  7. Log ind på de her 3 sider og ret små design-fejl
  8. Skriv overskrifter på 10 indlæg og send en bestilling til tekstbureauet
  9. Log ind på dette affiliate-netværk og se hvilke programmer der er lukket og fjern det fra mine sider
  10. Skriv den her mail til de her 30 mennesker og registrer deres svar
  11. Gå denne e-bog fra 2014 igennem og gør den 2017-venlig

I takt med at du kommer ind i jobbet og finder ud af hvad du er god til og synes er sjovt kan vi udvide og finde på flere ting – så længe det giver mening økonomisk og de praktiske ting kører er der plads til det hele (jeg elsker at eksperimentere)

Om dig

Der er to vigtige ting:

Det første er at du skal være meget selvstændig.

Selv kunne kigge på en liste med opgaver og gå i gang, kunne se hvis opgaven kunne løses smartere eller jeg har glemt noget (har jeg f.eks. bedt om at hente e-mail-adresser på kommunikationsmedarbejdere er det fedt hvis du også lige tænker på at notere navnet ned), ligesom du også skal kunne tage stilling til simple problemstillinger selv.

 

 

Den anden vigtige ting er at du skal kunne være omhyggelig.

Tit i opgaverne er der 5-6 steps, og det er vigtigt at alle bliver fulgt.

Ingen er perfekte og man må gerne lave fejl (det gør jeg selv hele tiden), men som udgangspunkt skal du kunne udføre opgaverne uden behov for eftertjek.

 

Derudover er det en fordel, men på ingen måde et krav, hvis du

  • Kender lidt til online markedsføring (det er det jeg arbejder med)
  • Kender lidt til wordpress (størstedelen af arbejdet foregår i det)
  • Er kvik / er hurtig til at lære (så går det hele bare så meget nemmere)
  • Godt kan lave rutinearbejde uden at miste modet (at bruge 3 timer på at uploade tekster er bare ikke det mest udfordrende eller udviklende, men det skal altså gøres en gang i mellem)
  • Kan lide at skrive
  • Ikke løber skrigende væk hvis jeg siger PHP, FTP eller server

 

Jeg kan tilbyde

Lønnen er pæn uden at være prangende (sådan almindelig studendermedarbejderlønsagtig eller hvad vi finder frem til).

Til gengæld kommer du til at lære mega meget om online markedsføring, SEO/linkbuilding i særdeleshed, e-handel og 80/20-analyser og effektivitet.

Har du en ide om at du gerne vil arbejde med online markedsføring engang vil det her være et rigtig godt sted at starte og se brandgodt ud på CV’et.

Arbejdet kan foregå hjemmefra eller fra mit kontor i Valby (fra midt okt. Sydhavnen) hvor der er skrivebord og stol.

Hvordan søger du?

Har du spørgsmål til jobbet så skriv til philip@loevland.dk
Jeg besvarer ikke telefonopkald, så selv om jeg normalt altid selv ville ringe til en potentiel arbejdsgiver for at sikre mig at de husker mig må du gerne springe den del over her 🙂

 

For at gøre resten af processen så effektiv som muligt har jeg lavet en Google Form du skal ansøge igennem – den finder du her: link slettet

Røde Kors

Sådan samlede jeg 3.800 ind til Røde Kors – og sådan kan du gøre det samme

Over 3 dage fik jeg samlet 3.400 3.800  ind til Røde Kors (eller hvad der svarer til at 97 børn kan få mad i en måned, at 7 familier kan få midlertidigt husly eller 34 barselspakker).

Og det føles godt at vide at de penge ikke var kommet hvis ikke det var for mig (og for de fantastiske personer der valgte at støtte, tusind tak!)

 

Her fortæller jeg hvordan jeg gjorde, og hvordan du kan gøre det samme.

Tanken bag

Jeg ved faktisk ikke helt hvor tanken kom fra, men pludselig fik jeg ideen om at jeg kunne bruge weekenden på at samle lidt penge ind ved at sælge en ydelse jeg normalt sælger til daglig – jeg har ikke rigtig penge nok til selv at støtte stort, men så kunne jeg da hjælpe på den måde.

 

Det er nemlig win/win/win:

  • Jeg får samlet penge ind = god mavefornemmelse = WIN
  • Køber får reel værdi for pengene + god mavefornemmelse = WIN
  • Røde Kors får penge de ellers ikke ville have fået = WIN

 

Det er ikke tit at mine ideer har hele 3 wins, så det var bare om at komme i gang.

Forløbet

Fra jeg fik ideen til jeg lancerede gik der ikke lang tid.

(det var også lidt en øvelse i sig selv da jeg plejer at være sådan en som skal have alle tanker tænkt og alle forhold overvejet før jeg gør noget).

Men jeg fandt hurtigt de 4 ting jeg skulle bruge:

  1. En ydelse/service at sælge, noget der ikke kostede mig penge med kun tid.
    Her faldt valget på upload af artikler til nogle hjemmesider jeg lige havde sat op, og til en pris lidt under hvad jeg normalt ville tage.
  2. Et sted at reklamere – her valgte jeg at slå det op på et lukket forum (Marketers.dk), en lukket Facebookgruppe for Refugadeltagere og en åben Facebook-gruppe for SEO-nørder (dem som måske normalt ville købe sådan en ydelse).
  3. En tidsbegrænsning. Hvis man giver folk uendelig tid til at træffe en beslutning er de uendelig tid om det, så jeg slog det op lørdag omkring frokost og gjorde det til et weekendtilbud (udvidede senere lige med mandag også).
  4. En organisation at donere til. Jeg har ikke så store præferencer inden for den slags, men en af dem jeg sad i lokalet med mente at Røde Kors var den bedste nødhjælpsorganisation han kendte, og så blev det Røde Kors.

Og så var det ellers bare om svare på beskeder og lægge artikler op.

Et par post-indsamlings overvejelser:

  • Folk er super positive, men dårlige til at reagere. Nogle skulle punkes flere gange og nogle fik aldrig taget sig sammen til at betale.
    Jeg har heldigvis mulighed for at uploade hvornår det skal være, så der er en del der har betalt på forhånd mod at få artiklen uploadet senere på ugen.
  • Der er nogen der vil forhandle og prøve at få det ”endnu billigere” eller ”mængderabat”. Her tror jeg at det (i hvert fald for mig) er vigtigt at stå fast og sige at prisen er prisen – man mister måske lidt denne gang, men forhåbentlig får man mere i det lange løb.
  • Nogle giver til gengæld mere end de skulle – Rock On og tak til dem.
  • Jeg kunne sikkert have samlet mere ind hvis jeg havde planlagt det bedre, kommet bredere ud, måske lavet en landingsside osv., men for mig var det vigtige at få det gjort – havde jeg skullet gøre alle de overvejelser ville jeg stadig sidde og tænke, og Røde Kors ville være 3.400 kr. fattigere.
  • Det var helt klart rigtigt at folk overførte direkte til Røde Kors og ikke til mig. Folk skal ikke kunne være i tvivl om at pengene kommer frem. Der findes indsamlingssider på nettet hvor man kan samle ind, og næste gang kunne man måske samle endnu mere ind hvis folk kunne se hvor mange der allerede har bidraget.

 

Jeg er ikke bange for at jeg har mistet nogle kunder på det. Jeg tror man skal passe på at se livet som en nulsumsspil hvor jeg har ”mistet” 3.400 i omsætning.

Utroligt som det end lyder, så har alle faktisk vundet, og at gøre sådan nogle ting kan bestemt ikke være dårligt på karma-skalaen, så jeg er sikker på det nok skal komme igen på en måde på et eller andet tidspunkt.

 

Jeg har helt klart fået blod på tanden ift. at samle penge ind på denne måde, og har allerede skitsen klar til næste indsamling.

 

Dels er det en service den enkelte godt kan købe flere gange, dels ville de sikkert ikke have

Sådan gør du selv:

Hvis du gerne selv vil samle penge ind er det bare om at finde de 4 parametre

  1. Ydelse/Service
  2. Et sted at reklamere
  3. En tidsbegrænsning
  4. En organisation at donere til

 

Det kan være alt fra at du laver 5 logoer, til at du bruger lørdagen på at komme med optimeringsforslag på hjemmesider til at du skriver tekster.

Du behøver ikke være ekspert eller professionel for at have noget at tilbyde, og det kan faktisk være en rigtig god måde at få prøvet sine skills (bare vær ærlig omkring det så folk ikke tror de hyrer en verdensmester når du kun har været i gang i 2 uger).

 

Hvis du beslutter dig for at samle ind på et tidspunkt så skriv lige en kommentar 🙂

Tusind tak

Til sidst er der ikke mere tilbage end at sige tusind tak til Kenn, Anton, Rasmus, Halfdan, Mia, Gitte, Mads, Emil, Andreas og Knuth for deres bidrag. Tusind tak!